בשנת 2012 נענה מכון סאלד לבקשתה של הגב’ יפה פס, מנהלת האגף לחינוך על-יסודי במשרד החינוך, לכתוב סקירת ספרות על תכניות התערבות העוסקות בקידום תלמידים ובצמצום פערים בלימודים לאורך הרצף החינוכי (גן חובה עד כיתה י”ב). לבקשת המשרד יוצגו בסקירה כמה מודלים חינוכיים שנועדו בראש ובראשונה לשפר את הישגיהם של תלמידים מתקשים, ובעקיפין לצמצם פערים בין תלמידים “חזקים” לבין תלמידים “חלשים” .
המודלים משקפים מגמות חינוכיות עכשוויות בכמה מדינות בעולם ובהן ארצות- הברית, ניו-זילנד, אוסטרליה, קנדה והולנד, והם מאורגנים על פי שלבי החינוך: היסודי והעל-יסודי. כמה מן המודלים מיושמים ברמת בית הספר, ואילו אחרים מיושמים ברמה העירונית. סקירת ספרות זו תוכל לשמש בסיס לבחינת מודלים חינוכיים המיועדים לקידום תלמידים המתקשים בלימודים ולצמצום פערים במערכת החינוך הישראלית. נוסף לכך, הסקירה תוכל לשרת את צורכי משרד החינוך ומוסדות החינוך באבחון ובמיפוי של תכניות חינוכיות מעניינות, מרביתן מבוססות מחקר. הצגה זו של מודלים השונים בתכלית זה מזה עשויה לסייע למסגרות חינוך בארץ לאמץ תכניות המתאימות לצורכיהן.
תכניות התערבות העוסקות בקידום תלמידים ובצמצום פערים בלימודים
0.00 ₪
בשנת 2012 נענה מכון סאלד לבקשתה של הגב’ יפה פס, מנהלת האגף לחינוך על-יסודי במשרד החינוך, לכתוב סקירת ספרות על תכניות התערבות העוסקות בקידום תלמידים ובצמצום פערים בלימודים לאורך הרצף החינוכי (גן חובה עד כיתה י”ב). לבקשת המשרד יוצגו בסקירה כמה מודלים חינוכיים שנועדו בראש ובראשונה לשפר את הישגיהם של תלמידים מתקשים, ובעקיפין לצמצם פערים בין תלמידים “חזקים” לבין תלמידים “חלשים” .